Hummus s pečeným celerem

Hummus s pečeným celerem

Poslední dobou vás zahrnuji hlavně recepty na zdravé fitness dezerty, případně na domácí slané chlebíky, a tak si myslím, že je načase zpestřit seznam receptů něčím odlišným. Nevím, jak vy, ale já se po domácích pomazánkách můžu utlouct, a úplně nejvíc mi chutnají hummusy. Jednak jsou hrozně zdravé, a jednak se dají připravit na různé způsoby. Tentokrát jsem vyzkoušela variantu s pečeným celerem. Že vám to zní zvláštně? No, možná, že ta kombinace je trochu netradiční, ale chutná znamenitě. Navíc celer je zelenina plná zdraví prospěšných látek, jako je třeba vitamin C, vitaminy skupiny B, kyselina listová, vápník, hořčík nebo železo. Mně osobně tahle pomazánka nejvíce chutná uleželá až druhý den s opečenou bagetkou.   

Ingredience

  • 50 g suché cizrny
  • 1 menší celer
  • 2 lžíce tahini pasty
  • olivový olej
  • směs semínek (lněná, sezamová, slunečnicová)
  • špetka mletého koriandru
  • sůl
  • bazalka na ozdobu
  • pečicí papír

Postup

  1. Cizrnu propláchneme, zalijeme vodou a necháme přes noc namáčet. Pak ji slijeme, zalijeme novou vodou a uvaříme, asi 60 minut.
  2. Celer oloupeme, pokrájíme na dílky a vyskládáme na plech s pečicím papírem. Zakápneme olivovým olejem a dáme péct při 190 °C doměkka, asi 30 až 35 minut.
  3. Uvařenou a částečně vychlazenou cizrnu a celer dáme do mixéru. Přidáme tahini pastu, koriandr, sůl a asi dvě lžíce olivového oleje a rozmixujeme do konzistence pomazánky.
  4. Hotovou pomazánku přendáme do misky, ozdobíme semínky a bazalkou, a zakápneme olivovým olejem.


Tento web využívá soubory cookies. Používáním webu souhlasíte s použitím souborů cookie.